Fellélegzés #4 – Schumann, Beethoven
Kelemen Barnabás
Daniel Rowland (hegedű)
Kokas Katalin (brácsa)
Maja Bogdanović (cselló)
Schumann hiperérzékeny dalciklusa lenyűgöző virtuozitással emeli át a zenébe Heinrich Heine költészetének valamennyi rétegét: az egyszerű felszín mögé rejtett komplexitást, a romantikus érzelemvilágot és a nevezetes heinei iróniát. A szerelem születését, felívelését és tragikus végét bejáró ciklus, amely egy nagyszabású gyászmenet víziójában végződik, az Operaház fiatal baritonja, Erdős Attila és Nagy Péter, a budapesti és a stuttgarti Zeneakadémia tanára adja elő. Schumann dalciklusához hasonlóan súlyos mű Beethoven középső, úgynevezett „hősi” korszakának legnagyobb szabású kamaraműve, a C-dúr vonósnégyes, amely az Andrej Razumovszkij grófnak ajánlott op. 59-es sorozat harmadik darabja. A mű egy időben keletkezett az 5. szimfóniával, és hasonló energiák áradnak belőle, különösen, ha olyan előadók kezébe kerül, mint a Kelemen–Rowland–Kokas–Bogdanović kvartett.
A járványügyi helyzetre való tekintettel, közönségünk biztonsága érdekében a koncertre szóló jegyek számát korlátoztuk, hogy az ülőhelyek között meglegyen a megfelelő távolság.