A Fesztivál Akadémia berobbant a nemzetközi köztudatba

2019. június 28.

Interjú Szabó Stein Imre nemzetközi fesztiválfejlesztési és kommunikációs vezető tanácsadóval

Mi volt a cél a rebrandinggel?

A rebranding jelen esetben a nemzetközi márka megteremtését jelenti, ezért keresett meg Kokas Katalin és Kelemen Barnabás. A Fesztivál Akadémia Budapest négyéves múltra tekint vissza, az alapítók zenei kapcsolatrendszere pedig már a kezdetektől lehetővé tette, hogy a legnagyobb szólistákat (idén például Joshua Bellt,  Vilde Frangot vagy Shlomo Mintzet) lássák vendégül. Emellett a fesztiválhoz kapcsoltak egy unikális, 19 éven aluliaknak szóló nemzetközi hegedűversenyt is. Minderről azonban a tágabb nemzetközi közvélemény nemigen tudott. Amikor megkérdeztem Barnabásékat, miért bíznának éppen az én csapatomban, a Bartók Világverseny és Fesztiválra és a Marton Éva Nemzetközi Operaversenyre hivatkoztak, amit valóban mi építettünk fel hasonló körülmények között, és nagy sikerrel. Sok a párhuzam:  a nemzetközi versenytársakéhoz (esetükben például a Salzburgi Ünnepi Játékokhoz vagy a Verbier Fesztiválhoz) képest szerény anyagi keret, kevés idő a fejlesztésre, a legnagyobbak közé való integráció elvására… Ahogy az angol mondja: „out of the blue”.

 

Mi volt a kreatív koncepció, és hogyan született meg?

Mindig a valóság mélyebb rétegének megragadására törekszem, úgy gondolom, annak van igazán átütő üzenete. A Fesztivál Akadémia esetében adott volt a klasszikus zene legpatinásabb formája, a kamarazene, illetve a Katit és Barnabást körülvevő, a kliséket természetes erővel borítgató lendület. Ebből ered a Fenséges & Féktelenszlogen, illetve az angol megfelelője: Sublime & Wild. Nemzetközi kampányt szerveztünk, régi receptem szerint távolról sem csupán a meghatározó zenei médiumok felületein. A The Stradés a Gramophone mellett így jelen vagyunk dinamikus bannerokkal és az általunk készített reklámfilmmel a Le Monde, a Der Spiegel, a The New York Times,a BBC és aEuronews felületein. Átformáltuk a honlapot, és igyekszünk átformálni a nemzetközi zenei gondolkodást is. A komolyzenei showbiznisz körüli kommunikációban állandó unalmat látok: a mondottak tartalma, vagy annak közlési módja sokszor fényévekre van a zene megrendítő erejétől. Mi igyekszünk közelebbi alkotói-partneri pozíciót fölvenni, és ennek megfelelően felépíteni egy teljesen új arculatot. Katiék ragaszkodtak a vizuális megjelenésben korábban is használt hattyúhoz, mint ikonikus lényhez. Ebből indultunk ki, és szerintem egy rendkívül feszült, igazán modern logó és arculat született, amely kitűnik a nemzetközi mezőnyből is. Ennek kapcsán meg kell említenem Cuba Gergőt, a fesztivál új vezető grafikusát, akivel együtt alkottunk. A reklámfilm is nagy sikert aratott: a Der Spiegellátogatói az átlagos idő többszörösét töltötték a videó nézésével, illetve rendkívül magas arányban nézték végig, majd kattintottak át az új honlapunkra. Hasonló sikert tapasztalunk a nemzetközi közösségi média-kampányban is. A legnagyobb érdeklődés Németország, Franciaország, Olaszország, az Egyesül Királyság, az USA, Románia, Horvátország és Ausztria esetében tapasztalható.  

Szabó Stein Imre és Cuba Gergő

Mi a kampány fő üzenete?

Azt hiszem, az üzenet remekül átjön a filmen, melyben a katarzis és a megzabolázott féktelenség egyszerre mutatja meg magát. Igaz, bolt bennem némi félsz, amikor a fesztivál kulcslényével, a Zeneakadémia nagytermi hattyújával kellett dűlőre jutnunk. Vagy inkább: meg kellett tudnom, mennyire hajlik a zenénkre… A film megalkotásában a Zeneakadémia imázsfilmjéhez és a Bartók Világverseny reklámfilmjéhez hasonlóan Géczy Dávid rendező volt a társam. Ez egy 40 másodperces “vízcsepp”, ami a zenei univerzumot igyekszik megfogalmazni. A zene lényegéről szólunk vele a középkorú és fiatalabb közönségnek, s egyúttal erről a különleges fesztiválról, amely „fenséges és féktelen”.

Az alkotók:

Arculat

Szabó Stein Imre kreatív igazgató

Cuba Gergő független grafikus, Head of Art

Film

Rendező: Szabó Stein Imre és Géczy Dávid

Író:  Szabó Stein Imre

Operatőr: Dobóczy Balázs

Vágó: Lecza Attila

[lwp-pll-string context="Cookie Notice" name="Message"]A fesztivalakademia.hu sütiket használ az elemzésekhez, valamint a testreszabott tartalmak és hirdetések megjelenítéséhez. Az oldal böngészésével hozzájárulsz a sütik használatához. További részletek[/lwp-pll-string]
[lwp-pll-string context="Cookie Notice" name="Accept"]Accept[/lwp-pll-string]